Demam oh demam - Satu Peringatan

Wednesday 11 March 2009

Beberapa minggu badan ini terasa panas walaupun dimusim sejuk, beberapa biji ubat telah di telan dan setiap kali aku menelan ubat,peluh mengalir mebasahi baju, namun tidak mendapat kesan untuk lega dari demam ini dan tidur tidak nyeyak.
sebab itu diri ini tidak ada mod untuk membuka dan mengupdate blog ini, dan memohon maaf kepada semua yang telah menziarahi blog ini.
Setelah menelan ubat tidak berkesan, diri ini ingat akan pesan @ petua mak yang mengatakan apabila demam bancuh air asam jawa dan jelum(basahkan kain dgn air asam seterusnya letak atas kepala)dan basah badan dengan air asam tersebut, inilah cara tradisional orang dulu2 apabila demam.
setelah diri ini melakukan beberapa kali maka hasilnya semakin berkurangan panas di kepala dan badan, ini membuatkan dir ini bersyukur kepada ALLAH S.W.T serta dapat sedikit kekuatan untuk mengupdate blog yang sudah beberapa minggu tidak dibuka.
Disini saya ingin mengatakan sakit dan demam ketentuan tuhan dan ujian untuk hambanya yang lupa dengan nikmat kesihatan yang telah diberinya selama ini apa yg telah kita buat dgn kekuatan kesihatan yang diberikan-Nya,, inilah kasih-sayang ALLAH S.W.T Yang Maha Pengasih dan Peyayang kpd hamba2 supaya muhasabah diri apakah kesalahan yg telah dilakukan, serta ingat akan kematian, serta sentiasa ingat kepada ALLAH S.W.T apapun kita harus ingat Dialah yang bemberi sakit dan Dialah memberi penawar @ menyembuhkannya..Wassalam.

0 comments: